De groeiende populariteit van social media marketing

Veel van de succesvolle bedrijven van vandaag bestaan ​​al jaren, lang voordat internet een haalbare optie was om een ​​product op de markt te brengen. Hoewel billboards, tv-commercials, radio- en printadvertenties in het verleden succesvol waren, zullen ze niet langer de impact hebben die ze ooit hadden op de huidige markt. Veel mensen zoeken filmtijden niet meer in de krant, maar verwijzen naar online locaties. Veel mensen schrijven geen brieven meer met de hand, maar stellen e-mails elektronisch op. Velen schrikken terug voor garageverkopen wanneer ze Craigslist kunnen gebruiken. Hoewel sommigen de feiten trotseren, vertrouwen dit land en de rest van de wereld elke dag meer en meer op technologie. Dit is niet iets om bang voor te zijn of bij stil te staan; er is iets om te gebruiken!

 

Voor iedereen die na 1980 is geboren, is de groeiende populariteit van sociale netwerken gemakkelijk te zien, en er is geen genie voor nodig om te zien hoe de populariteit van onze wereldwijde markt voor sociale media zich zal blijven ontwikkelen. Mensen van 20 tot 29 jaar gebruiken sociale media meer dan enige andere leeftijdsgroep, waarbij 41% meer dan 11 uur per week op sociale-mediasites doorbrengt. De leeftijdsgroep van 30 tot 39 jaar is de op één na meest voorkomende gebruikersgroep van sociale media. 37% van hen besteedt ook meer dan 11 uur per week op sociale mediasites. Terwijl de jongere leeftijdsgroepen meer geïnteresseerd zijn in sociale status op deze netwerksites, richten de oudere groepen zich op marketing en reclame. Het is begrijpelijk dat de meeste mensen hebben gehoord van Facebook, dat tot nu toe is uitgegroeid tot de grootste website voor sociale netwerken. Facebook heeft meer dan 500 miljoen gebruikers, van wie de helft minstens één keer per dag inlogt. 72% van de Amerikaanse internetpopulatie is lid van Facebook, waarbij de leeftijdsgroep 18-24 jaar de snelste groei kent. Dat is 36% van de internetgebruikers in dit land, bezoekt elke dag één enkele website! Het zou buitengewoon moeilijk zijn om een ​​ander kanaal met zo’n impact te vinden. Twitter, LinkedIn en blogs zijn slechts enkele van de andere populaire sociale netwerken die tegenwoordig beschikbaar zijn, die allemaal een opmerkelijke toegankelijkheid bieden voor een grote groep mensen.

Sociale media zijn de snelstgroeiende marketingtool en elk bedrijf dat zijn vele mogelijkheden niet gebruikt, kan in het nadeel zijn ten opzichte van zijn concurrenten. Wachten en deze snelgroeiende marketingtool niet gebruiken, is een kans die bedrijven laten liggen. Het bedrijf evolueert altijd, en dat geldt ook voor marketingcampagnes om de concurrentie bij te houden. Dus waarom zou iemand niet meteen aan sociale marketing kunnen doen? Het kan geen geld zijn, aangezien de meeste van deze netwerken gratis zijn. Het kan geen ervaring zijn, want iedereen kan zijn sociale marketing spotgoedkoop uitbesteden. De meeste mensen weten het gewoon niet. Ze weten niet wat het is, noch begrijpen ze de mogelijkheden ervan. Maar het belangrijkste is dat ze zich niet bewust zijn van de positieve economische groei die dit voor hun bedrijf kan hebben.

Social media marketing is een poging om verschillende vormen van media eenvoudig en eenvoudig te verspreiden via sociale netwerktechnologieën. De voordelen van sociale media zijn onder meer een grotere aanwezigheid, meer leadgeneratie, nieuwe partnerschappen, meer verkeer en een verlaging van de marketingkosten. Gemiddeld rapporteerde 88% van de marketeers die sociale media gebruiken, meer bekendheid voor hun bedrijf. Bijna de helft van de mensen die 12 maanden of korter social media marketingtactieken gebruikten, meldde nieuwe partnerschappen. Gebruikers die 6 uur of minder per week besteedden, zagen een toename in het genereren van leads, en 58% van de eigenaren van kleine bedrijven die socialemediamarketing gebruikten, hadden meer kans op een daling van de marketingkosten.

Het internet biedt deze wereld nieuwe producten, vaardigheden en hulpmiddelen die nooit eerder mogelijk waren. QR Media biedt de mogelijkheid om honderden, duizenden of zelfs miljoenen mensen te beïnvloeden tegen een fractie van de kosten van verouderde marketingmethoden. Het is de verantwoordelijkheid van de zakenmensen van vandaag om zich te concentreren op de toekomst van elke markt en de richting die het opgaat. Sociale media zijn een verstandige investering voor bijna elk bedrijf en hoe eerder het wordt geïntegreerd in het strategische initiatief van een bedrijf, hoe voordeliger het zal zijn. Netwerken op sociale media zal alleen maar groeien, en mijn beste advies op dit moment is om je merk zo snel mogelijk op deze manier te vestigen.